Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego w naszym przedszkolu realizowana jest w godzinach od 7.00 do 12.00
6:30– 7:30 Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne, stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Rozmowy indywidualne z dziećmi.
7:30 – 8:15 Zabawy indywidualne i w grupach, korzystanie z gier i układanek stolikowych, zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce, prace porządkowe w sali, zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych, ćwiczenia poranne.
8:15 – 8:30 Przygotowanie do śniadania, wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych, czynności samoobsługowe.
8:30 – 8:50 Śniadanie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
9:00 – 10:00 Zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone w oparciu o podstawę programową - uwzględniające podział na grupy wiekowe w/g 15 obszarów edukacyjnych:
1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
4. Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
7. Wychowanie przez sztukę - dziecko widzem i aktorem.
8. Wychowanie przez sztukę - muzyka i śpiew, pląsy i taniec.
9. Wychowanie przez sztukę - różne formy plastyczne.
10. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
11. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i unikaniu zagrożeń.
12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
14. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
10:00 II Śniadanie. Przygotowania do wyjścia na dwór: ubieranie się dzieci - wdrażanie do samodzielnego przebierania się i wzajemnej pomocy wdrażanie do samodzielności.
10:15 – 11:15 zabawy dowolne na placu przedszkolnym. Spacery i wycieczki w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację. Powrót z dworu, czynności samoobsługowe w szatni.
11:15 – 11:20 Przygotowanie dzieci do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne.
11:30 – 12.00 Obiad II danie.
12:00 – 12:30 Świetliki (grupa Starsza), słuchanie bajek relaksacyjnych, zabawy według inicjatywy dzieci.
12:00 – 13:30 Sikorki (grupa młodsza) odpoczynek poobiedni na leżakach.
13:30 – 14:00 Obiad – zupa
14:30 – 17:00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.